Bredene werkt samen met 4411 om mobiel parkeren aan te bieden. Dit betekent dat men kan betalen door een sms te sturen of door gebruik te maken van de 4411 app.
Voordelen:
- Geen nood meer aan kleingeld
- Op het einde van de maand een overzicht met alle parkeertransacties
- Niet meer gissen hoe lang men zal parkeren
- Betaal enkel de effectieve parkeertijd
Procedure
SMS parkeren
Bij aanvang van het parkeren: stuur een sms met “nummer parkeerautomaat” spatie “nummerplaat” naar 4411. Opgelet iedere parkeerautomaat heeft zijn eigen nummer! Het nummer is terug te vinden op de automaat.
Bij het verlaten van de parking: sms “Q” naar 4411.
Via de app
- Download de app in de appstore van apple, google, windows…
- Er dient eenmalig een sms verstuurd te worden om een login en een paswoord te verkrijgen.
- Eénmaal men een account heeft aangemaakt, dient men enkel nog de gemeente te selecteren, het automaatnummer en de nummerplaat in te voeren en je sessie zal starten.
- Bij het verlaten van de parking dient men dan de sessie stop te zetten.
Om de bestuurders kennis te laten maken met het mobiel parkeren is de eerste sessie gratis. Vanaf de tweede sessie betaal je per parkeersessie enkel de effectieve parkeertijd. Het verschuldigde parkeergeld wordt bij Proximus en Mobistar-abonnees verrekend via de gsm-factuur. Personen bij andere providers betalen via een maandelijks rekeningafschrift. Mobiel parkeren via sms kost je minimaal 0,30 euro (0,15 euro per verstuurde/ontvangen sms). Met de app betaal je 0,25 euro per parkeersessie, maar je vermijdt sms-kosten én je parkeert vlotter.